Facebook

Yksi ja ainoa!

Patentoitu Carver C7 Surffitrukki (etummainen) on suunniteltu, jotta skeittaukseen saataisiin sama dynaaminen liike kuin surffilaudalla on vedessä. Tämän mahdollistaa ylimääräinen etutrukin liikkuvan varren akseli, joka antaa vaakatason työntövoimaa normaalin käännöksen lisäksi. Etutrukin parempi kääntyvyys ja takatrukin pysyessä tukipisteenä, lauta käyttäytyy samoin kuin on evän vaikutus surffatessa vedessä.

Tämä dynaamisuus mahdollistaa vauhdin ylläpidon ja lisäämisen pumppaamalla ja se on juuri se Carverin ainutlaatuinen ominaisuus saada tunne aivan kuin surffaisi skeittilaudalla. Feikkinä Carverilla skeittaaminen on kuin surffaisi takaperin, jolloin laudan keula tuntuu epävakaalta. Tästä johtuen C7 on ainoastaan etutrukkina. Varsi (arm) kääntyy sulavasti ja on vaimennettu tukevalla jousella (spring), jota jokainen voi säätää itselleen sopivaksi. Pohjimmiltaan C7 on kuitenkin skeittitrukki perinteisellä kiinnityksellä, joka sopii uusiin standardi-reikäisiin lautoihin (2.1” tai 2 3/32”).

Carver CX.4 on uusin päivitys vuodelta 2013. Myös CX.4 on pelkkä etutrukki ja siihen on tehty merkittäviä parannuksia jotka antavat ennennäkemätöntä työntövoimaa ja pumppia sekä suuremman kääntösäteen. Muutamalla käännöksellä saa välittömästi vauhtia ja siihen kun lisää pumppauksen, vauhtia saa kasvatettua merkittävästi lisää. Luotu työntövoima on niin suuri, että vauhtia saa pumpattua jopa ylämäkeen. Ei ole väliä skeittaako kaduilla, skeittiparkeilla tai alamäkeen, ei jalkaa tarvitse välttämättä laskea maahan kertaakaan. Vuosien ajan longboard-valmistajat ovat luvanneet surffauksen tuntua lautoihinsa, mutta Carver otti tämän lupauksen tosissaan. CX näyttää tavalliselta RKP (Reverse King Pin) trukilta, mutta pitää sisällään patentoidun surfskate-ominaisuuden. Tässä trukissa on surffilaudan voima, mutta kevyemmällä ja vakaammalla alustalla. Nämä kaksi ominaisuutta saattavat kuulostaa ristiriitaisilta, mutta yhdessä työntövoima-altis geometria ja muotoiltu kuppi uretaanisille trukkikumeille tekevät trukista letkeän pumppaamiseen ja silti stabiilin esim. temppujen ländäämiseen. Ilman C7:n kääntyvää vartta CX on kevyempi ja lisäksi helpompi skeitata väärinpäin, jolloin voi tehdä vaikka 180 sliden.

Laudan pituus

Laudan pituus ja muoto ovat tärkeässä osassa kuinka kokonaisuus toimii. Lyhyemmät laudat ovat ketterämpiä ja pumppaaminen on helpompaa, kun taas pidemmät laudat ovat stabiilimpia ja toimivat paremmin kovassa vauhdissa. Leveämmissä laudoissa vipuvarsivaikutus käännöksissä on suurempi kuin kapeammissa. Kokeilemalla muutamia eripituisia lautoja, saa paremman tuntuman kuinka akselivälin muuttuminen oikeastaan vaikuttaa.

Sisäänajo

Trukkikumien (top/bottom bushing) sisäänajoaika on noin tunti skeittausta, jolloin uusien kumien liukkaus vähenee ja kumit ottavat kiinni metalliin. Tämän jälkeen käännösmatka pienenee, renkaiden osumista lautaan helpompi estää ja kumit palautuvat ennalleen nopeammin. Pumppaaminen tasaisella alustalla on hyvä tapa ajaa trukkikumit sisään ja samalla saa tuntuman laudan käyttäytymiseen.

Säädöt

Trukkeja säätämällä laudan käyttäytyminen muuttuu paljon. C7:ssä etummaisen pultin (pivot bolt) on oltava kireällä, mutta se ei saa lukita trukkia täysin. Sillä ei säädetä tensionin kireyttä!! Pultin ylikiristäminen estää varren kääntymisen ja se saattaa rikkoa osia trukista. Jousen pultti (spring bolt) trukin sisällä/pohjassa säätää sisällä olevaa jousta, joka vaikuttaa varren kireyteen. Carverin omalla Pipewrench-työkalulla tai millä tahansa standardi skedetoolilla voi jokainen säätää ja hakea juuri omaan tyyliin sopivat säädöt. Takatrukin säätö on myös hyvin tärkeä, joten älä unohda että se on toinen puolikas setissäsi.

Carver C7 on suunniteltu hyvin vähän kunnostusta vaativaksi, mutta laakerit (bearing) ja trukkikumit on hyvä välillä huoltaa tai vaihtaa. Se lisää käyttömukavuutta, mutta myös trukkien käyttöikää. Kevyttä koneöljyä voi käyttää sekä trukin etuosan varren laakereihin että renkaiden laakereihin, jotta ne pyörisivät vapaammin. Jousiosat (spring) trukin sisällä on hyvin suojattu, mutta jos ne alkavat kitistä, jouset saa jälleen liikkumaan nätisti ja hiljaisesti voitelemalla ne rasvalla. Ensin trukki pitää irrottaa laudasta, sitten avata jousipultin ruuvi (spring bolt) ja liu’uttaa se pois, jonka jälkeen jousen osat saa helposti ulos. Rasvaa kaikki liikkuvat osat ja kasaa osat takaisin paikoilleen: nuppi (spring nut) vasten onkalon seinää, pudota jousi koteloon ja paina se kiinni nuppiin, laita L-kirjaimen muotoinen osa (link) ensin tappiin (link pin) kiinni ja sen jälkeen paina se jousen päälle. Lopuksi laita pultti paikoilleen ja kiristä ensin kädellä, jotta kierteet menevät oikein. Kaikki huoltaminen voidaan tehdä standardi-skeittitoolilla, kuten Carverin omalla Pipewrench-työkalulla. Aluksi C7 saattaa näyttää monimutkaiselta, mutta se on oikeastaan todella yksinkertainen laittaa osiin ja kasata takaisin paikoilleen.

Alla olevasta kuvasta näet osien nimiä, jotka ovat tekstin seassa suluissa.

Näytetään tuotteet 1-40 / 46

Carver CI Pod Mod 29.25" kruiseri kompliitti

Carver CI Pod Mod 29.25" kruiseri kompliitti

Alkaen 269,90

Vaihtelee mallin mukaan

Lisää ostoskoriin
Carver Haedron no. 3 CX -trukeilla

Carver Haedron No. 3 30" kruiseri kompliitti

Alkaen 284,90

Vaihtelee mallin mukaan

Lisää ostoskoriin
Carver Hotdogger 42"

Carver Hotdogger 42" kruiseri kompliitti

Alkaen 294,90

Tilapäisesti loppunut

Lisää ostoskoriin

Carver Kerrzy Snapper 28" kruiseri kompliitti

Alkaen 284,90

Vaihtelee mallin mukaan

Lisää ostoskoriin
Carver SS T-Shirt Version:C7 Exploded Black

Carver SS C7 Exploded Black t-paita

23,90

Vaihtelee mallin mukaan

Lisää ostoskoriin
Carver SS T-Shirt Version:Stamp Cool Grey

Carver SS Stamp Cool Grey t-paita

23,90

Vaihtelee mallin mukaan

Lisää ostoskoriin